REFERANSLARIMIZ

KONFOR

Sevkiyatta Başarı Oranımızı %82’den %98’e çıkardık

Mobilya sektörünün önde gelen firmalarından Konfor, 2011 yılında CPM Master ERP programını kullanmaya başladı. Firmanın tüm bölümlerinde uygulanan program ile stoklarda %10’luk bir iyileşme sağlandığı, sevkiyatta başarı oranlarının %98’e çıktığını belirten Konfor Genel Müdürü Ömer Çetmen, üretim hatalarını ise %20’lerden %3’e çektiklerin vurguladı. Sözlerine şu şekilde devam etti:

“CPM Çözüm Ortağı Trend Bilgisayar’ın geliştirdiği Sevkiyat Planlama Modülüyle üretimi tamamlanmış mamullerin hatasız sevkini sağladık.

Sevkiyat Planlama Modülü

Fazla mesai, nakliye masrafı gibi maliyetlerden kurtarmış, genel giderlerdeki payını aşağılara çekmiş, aynı zamanda markaya olan güveni perçinlemiştir.

CPM öncesinde % 18’leri bulan hata oranı, CPM Planlama modülü sayesinde %2’lere indi.

Gece geç vakitlere kadar süren, zaman zaman ertesi güne sarkan yüklemeler yerine mesai saatleri içerisinde sevkiyatlarımızı tamamlayabiliyoruz.

Rut, müşteri ve kamyon bazında doğru, optimum planlamadan dolayı elde edilen nakliye maliyetlerinin de %25 düştüğünü söyleyebilirim.

“Stoklarda %10 iyileşme sağlandı”

Konfor Genel Müdürü Ömer Çetmen: “İki ayrı fabrikada 2 faklı tip ürün grubu üretiyoruz. Bu nedenle farklı tip satın almalarımız, malzeme ihtiyaç planlarımız, dönemsel, aylık, haftalık satın almalarımız oluyor. Malzeme ihtiyaç planlama modülü ile ihtiyaç simülasyonu yapabiliyoruz. Bu sayede stok yükü ve stoklarda % 10’luk bir iyileşme sağlamış olduk.”

“Üretim hata oranını %20’lerden %3’lere çektik”

“CPM MASTER ERP Teknik servis modülü ile Fabrika merkezimize ve Bölge Müdürlüklerimize gelen müşteri/bayi taleplerini, montaj, arıza, şikayet ve önerileri bir veri tabanında topladık. Bu sayede müşteri ve bayi taleplerine hızlı bir refleks göstermeye başladık. Zamanında servis ve hatasız ürün montajı sayesinde müşteri memnuniyetimizi iki katına çıkardık. Ürün grubu, model, bölge, bayi, hata sıklıkları, hata tipleri ve müşteri kitlesi bazında teknik servis raporlaması yapabiliyoruz. Bu sayede geriye dönüş ve hata oranımızı % 20’lerden % 3’lere çekmeyi başardık.”