REFERANSLARIMIZ

BAYMAK

41 yıllık geçmişi ile batılı firma kültürüne sahip, kurumsallaşmış, müşteri memnuniyeti ve kaliteden hiçbir zaman ödün vermeden her zaman ileri teknoloji ile üretim yapan BAYMAK/ BAXI GROUP, Tepeören’de 60.000 m2 toplam alana sahip iki üretim tesisi, 600’ün üzerinde çalışanı ve Türkiye genelinde 1200’ü münhasır bayii, 2100’ü aşkın satış noktası ve 255 yetkili servisi ile Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden biri olmayı sürdürüyor.

Genç yaş ortalamasına sahip donanımlı kadrosuyla, Türkiye’nin yükselen hedeflerine katkıda bulunmayı misyon edinmiş BAYMAK, hizmet verdiği ısıtma soğutma sektöründe Baxi Group’un teknolojik gücünü de arkasına alarak, rekabetçi, kurumsallaşmış, yatırım gücü olan, değişimlere hızlı ve sağlıklı tepkiler verebilen bir şirket haline gelmiştir. Yurt çapındaki faaliyetlerdeki artıştan dolayı, Baymak yönetimini sistemlerini yenilmek üzere 1999 yılında ERP arayışı kararı aldı. Yapılan araştırmalar sonucunda CPM MASTER ERP üzerinde karar kılındı.

Kaymak’taki hizmet kalitesini, verimliliği ve pazardaki rekabet gücünü artırmak amacı ile Başlayan Proje 3 safhaya ayrıldı. 1. Aşamada Satış Otomasyonu 2.Aşamada İthalat Ve satın alma, 3. Aşamada ise Üretim otomasyonu ve satış sonrası süreçlerinin takibinin tamamlanmasına karar verildi. 2000 yılında 1. aşama tamamlanarak satış işlemleri, risk kontrol sistemleri gecikmiş alacakların takibi (GATT) ve bayi internet uygulaması, muhasebe ve genel finans sitemi devreye alındı.

Bu işlemlerin devreye alınması ile tüm fiyat, iskonto, promosyon işlemleri otomatik hale getirildi. Risk yönetimi 3.şahıs risklerinin dahi kontrol edilebileceği şeklide geliştirildi. GATT modülü geliştirilerek, ödenmeyen çek ve senetlerin, kısmı tahsilatları avukat masrafları oluşan vade farkının faturalanması iş süreçleri sistem içerisine dahil edildi. İnternetten sipariş otomasyonu uygulaması yapıldığı tarih itibari ile Türkiye deki ilk örnek uygulama olarak oldukça dikkat çekti.

2001 yılında 2. faz olan İthalat ve iç piyasa satın alma süreçleri sistem üzerine taşındı. İthalat işlemleri sistem içerisine alınarak, gerek antrepo gerekse fiili ithalat süreçlerinde oluşan maliyetlerin ürünlerin üzerine dağıtılarak gerçek maliyetlerin tespit edilmesi sağlandı. İç piyasa alımlarında, gerek genel alımlar gerekse özel alımlar iş süreçleri yeniden yapılandırıldı.

2002 yılında 3. faz olan üretim ve satış sonrası hizmetler süreçleri ve MRP uygulaması devreye alınarak proje tamamlandı. CPM MASTER ERP çözümünün devreye alınması ile firmada yaşanan değişimler ile ilgili bilgi veren Murat Akdoğan “ CPM MASTER çözümleri ile beraber iş süreçleri, maliyetler risk yönetimi, planlama, ithalat, ihracat, onay mekanizmaları sayesinde iş akışının kontrol edilebilir hale gelinmesini sağladık.Satış sonrası Modülleri ile de gerek servis gerekse müşteri şikâyetleri kayıt altına alarak çözümleri hızlı şekilde sunmayı başardık. Doğru bilgiye kolay erişim, stratejik kararlarımızda hayatımızı oldukça kolaylaştırdı” dedi.