REFERANSLARIMIZ

ALPET

Altınbaş Holding, enerji sektöründeki atılımını ALPET – Altınbaş Petrol ve Ticaret A.Ş. ile yakalamıştır.

1997 yılında Kuzey Kıbrıs’ta kurulan Altınbaş Petrol Ltd. ALPET adıyla 2001 yılında Türkiye’ye taşınmıştır. ALPET, misyonunu yerine getirirken hukuka, yasalara, uluslararası standartlara, üstün kalite performansına, ekonomik prensiplere önem vermeyi, topluma saygılı, çevreye ve doğaya duyarlı olmayı amaç edinmiştir.

2006 yılında “İlk Hedef 5. Büyük” sloganı reklam kampanyaları ile akaryakıt dağıtım sektörünün dikkat çeken markalarından biri haline gelen ALPET, belirlenen hedefine doğru ilerlerken altyapı ve insan gücü yatırımına büyük önem vermektedir. 2006 yılı son çeyreğinde başlayan ve markanın hedeflerinin anlatıldığı reklam kampanyaları sonrasında ALPET, 2007 yılında hızlı gelişimini yeni ürün lansmanları ile ürün ve hizmet kalitesini yükseltici çalışmalar sürdürmektedir. ALPET, futbol platformunda gerçekleştirdiği iletişim faaliyetleri ile dikkat çekmiştir.

2003 yılında ERP araştırmalarına başlayan Alpet petrol, 2004 yılında CPM MASTER ERP çözümlerini tercih etmiştir. 5 farklı bölgede faaliyet gösteren Alpet petrol de tüm işlemler online olarak merkezi server üzerinden yapılmaktadır. Proje kapsamında, Satış yönetimi, stok yönetimi risk yönetimi, finans, genel muhasebenin 1. aşamada tamamlanması ön görülmüş ve 2004 yılı içerinde devreye alınmıştır. Proje uygulaması sayesinde anlık risk bilgilerine satış bilgilerine ulaşılabilir hale gelinmiş, Yağ üretimi yapılan firması olan Atak Yağ firmasında İndirime Tabi ÖTV hesaplamaları, sabit reçetelerden değil üretim hareketleri üzerinden hesaplama yaptırılarak, gerçek veriye ulaşılması sağlanmıştır.

Proje ile görüşlerini aldığımız Altınbaş holding genel koordinatörü Hasan Yalçın “ uygulama sonucunda daha önce günler öncesinden hazırlanmaya başlayan yönetim raporları artık gününde ve eksiksiz olarak önümüze geliyor. Üstelik geliştirmek istediğimiz yeni raporları bilgi işlem departmanımız anında hazırlayabiliyor” dedi. 2008 yılında, satın alma yönetimi, Personel, sabit kıymetler, Bütçe modülleri devreye alınmasına karar verilmiştir. Satın alma yönetimi ile firma içi her tür talebin elektronik ortamda alınması onaylanması, bütçe kontrolü, satın alınması ve ilgili birime teslimine kadar olan iş süreçleri organize edilecektir. Bu konudaki çalışmalar halen devam etmektedir.